Четвер, 23 Січень 2020


Кандидата у ВО 152 Олега Червонюка та Блок Петра Порошенка найчастіше згадували на 15 сайтах і в 10 газетах Рівненщини за весь період передвиборчої кампанії. Такі результати моніторингу ЗМІ, який проводив РОГО «Комітет виборців України» з 15 вересня по 24 жовтня в рамках проекту «Комплексне спостереження за позачерговими парламентськими виборами 2014 року в Рівненській області».

Загалом за весь період моніторингу було виявлено 5865 згадок про кандидатів і партії, які були учасниками виборчої кампанії. З них переважна більшість (85,3%) – згадки в новинних чи аналітичних матеріалах. 5,7% (336 випадків) – це згадки в немаркованих публікаціях з ознаками передвиборчої агітації («джинса»). 4,7% (275 випадків) – в маркованих відповідно до законодавства матеріалах з агітацією.

Якщо брати за сумарною кількістю всіх видів згадок на сайтах і в газетах, то перша десятка кандидатів в одномандатних виборчих округах Рівненщини виглядає так: Олег Червонюк (ВО 152) – 198, Олег Осуховський (ВО 152) – 179, Дмитро Якимець (ВО 152) – 173, Олександр Данильчук (ВО 156) – 172, Микола Капінос (ВО 152) – 141, Святослав Євтушенко (ВО 152) та Юрій Вознюк (ВО 153) – по 140, Олексій Муляренко (ВО 153) – 122, Валентин Королюк (ВО 154) – 121, Сергій Євтушок (ВО 156) – 118.

Серед партій перша десятка виглядає так: Блок Петра Порошенка – 192, «Батьківщина» - 191, Радикальна партія Олега Ляшка – 171, «Народний фронт» - 129, «Свобода» - 124, «Сильна Україна» - 81, Опозиційний блок і «Самопоміч» - по 80, «Громадянська позиція» і «Заступ» - по 75.

Немарковані публікації з ознаками передвиборчої агітації («джинса») найчастіше стосувалися кандидатів: Миколи Капіноса (ВО 152) – 17, Олега Червонюка (ВО 152) – 16, Юрія Вознюка (ВО 153) – 15, Олексія Муляренка (ВО 153) – 8, Дмитра Якимця (ВО 152) – 7 та партій: Радикальної партії Ляшка – 60, «Заступу» - 38, «Батьківщини» - 25, «Народного фронту» - 23, Блоку Петра Порошенка – 18, «Свободи» - 15.

Як висновок з моніторингу, можна стверджувати, що критерій кількості згадок про кандидата чи партію в місцевих обласних ЗМІ не мав вирішального впливу на підсумковий результат волевиявлення виборців. Він міг бути лише додатковою частиною передвиборчої кампанії, але аж ніяк однією з основних. Особливо це стосується округів 153-156. Адже в районах більший вплив на виборців все ж мали місцеві видання.

На жаль, кількість матеріалів з «джинсою» переважала кількість публікацій маркованих відповідно до законодавства. При цьому, замовні іміджеві матеріали в ЗМІ, які підлягали моніторингу, також не мали вирішального впливу на остаточний результат голосування.

Замовних іміджевих матеріалів (як маркованих, так і «джинси») було набагато більше в друкованих виданнях, ніж на сайтах. Це можна пояснити тим, що, на думку штабів кандидатів і партій, більшість їхніх виборців черпає інформацію переважно з газет, а не з Інтернету.

Кількість публікацій з антиагітацією і чорним піаром не була масовою. Однак, як засвідчили особливо останні два тижні перед днем голосування, деякі штаби кандидатів і партій використали для цієї мети інші способи: поширення листівок і спецгазет з антиагітацією та чорним піаром проти опонентів.

Перевага в кількості згадок кандидатів у народні депутати у ВО 152 (м. Рівне) над іншими учасниками виборчого процесу в основному пояснюється тим, що більшість журналістів ЗМІ, які підлягали моніторингу, працюють переважно в обласному центрі. Відповідно саме кандидати зі 152-го округу в них були частіше «на очах». При цьому, аудиторію цих видань складають в основному мешканці Рівного.

Коментарі:

Додати коментар


Захисний код
Оновити

Loading...

Рік заснування © 2011. Використання будь-яких матеріалів, розміщених на сайті, дозволяється за умови посилання на "Рівненські новини".

Для інтернет-видань – обов'язкове пряме відкрите для пошукових систем гіперпосилання. Матеріали, позначені знаком "Реклама", публікуються на правах реклами. Всі права захищено.